Trompet

Om trompeten
Trompeten er nok et da mest kendte blæseinstrumenter der findes. Der er ikke mange, der ikke kender det kendte tema fra Star Wars-filmene med den karakteristiske trompetfanfare. Flot og imponerende.
Trompeten er et sjovt instrument at spille, fordi man ret hurtigt kan spille små melodier, når man først har lært de basale blæseteknikker, som man lærer vha. en masse sjove blæseapparater. Og trompeten klinger altid stort og flot. Man kan ret hurtigt være med i orkestre og sammenspilsgrupper, og man skal ikke være bange for ikke at kunne blive hørt!

fra 5-6 år

Sammenspil (hvilke muligheder)
Musikskolen har 3 store Blæserorkestre:

Mini Harmoni
Mini Harmoni er det orkester du starter i. Lige så snart du kan spille et par toner er du klar til at spille med. Vi arbejder med sammenspil, rytme og nodelæsning. Orkesteret spiller jævnligt koncerter på Musikskolen.
Mini Harmoni: Onsdag kl. 15.45-16.35
Lærere: Anders , Uffe og Per

All Red Bigband
All Red Bigband er Musikskolens fantastisk swingende bigband. All Red Bigband er bygget op omkring et gennemøvet grund-repertoire bestående af primært blues-, jazz og soulmusik, men dog også med numre der bevæger sig over i den poppede og til tider funkede musiksmag.
Vi er et aktivt band der ofte tager ud og spiller, vi har en fest når vi gør det og det samme har publikum. Der er begrænsede pladser.
All Red Bigband Mandag kl. 17.00-18.30
Lærere: Anders og Uffe

Allerød Blæs
Allerød Blæs er orkesteret for de elever der har spillet nogle år i Mini Harmoni. Her arbejdes med forskellige stilarter, dynamik, intonation og frasering i stykkerne, og vi spiller både klassiske og rytmiske numre (med rytmegruppe). Vi spiller en del koncerter både på Musikskolen, rundt omkring i Allerød, og en årlig Tivoli koncert.
Allerød Blæs
(harmoniorkester) Onsdag kl. 17.30-19.00
Se også: www.allerødblæs.dk

Øvning
For at få det bedste udbytte af undervisningen, er det vigtigt, at man øver sig. Hvor meget man skal øve er individuelt, men en god tommelfingerregel er, at en koncentreret indsats i kortere tid hver eller næsten hver dag, giver de bedste resultater.

Lærer
Uffe Fogtmann