Klarinet

Om klarinetten
Træblæser med en meget varieret klang, fra de mørke fløjlsbløde toner i bunden til den kraftige brillante klang i toppen. Vi bruger mange klarinetter i orkestrene da de blander godt som melodi instrument, og så bruger vi basklarinetten til at fylde i bunden - perfekt til både klassisk og rytmisk musik.

Fra 3. klasse.

Undervisningssteder
Musikskolen.

Sammenspil
Musikskolen har 3 store Blæserorkestre:

Mini Harmoni
Mini Harmoni er det orkester du starter i. Lige så snart du kan spille et par toner er du klar til at spille med. Vi arbejder med sammenspil, rytme og nodelæsning. Orkesteret spiller jævnligt koncerter på Musikskolen.

Allerød Blæs
Allerød Blæs er orkesteret for de elever der har spillet nogle år i Mini Harmoni. Her arbejdes med forskellige stilarter, dynamik, intonation og frasering i stykkerne, og vi spiller både klassiske og rytmiske numre (med rytmegruppe). Vi spiller en del koncerter både på Musikskolen, rundt omkring i Allerød, og en årlig Tivoli koncert.

Instrumentleje
Der er mulighed for at leje klarinet på musikskolen.

Øvning
For at få det bedste udbytte af undervisningen, er det vigtigt, at man øver sig. Hvor meget man skal øve er individuelt, men en god tommelfingerregel er, at en koncentreret indsats i kortere tid hver eller næsten hver dag, giver de bedste resultater.

Lærer
Martin Kejser og Frederik Von Würden.

Undervisning starter i uge 33

Hold undervisning kr. 5.600,-
Solo undervisning kr. 6.800,-
Elevbetaling bliver fordelt på 4 rater.